Media artystyczne
Aktywne filtry
Terpentyna balsamiczna Kruszpol
Oczyszczony ekstrakt z żywicy drzew iglastych. Bezbarwny, toksyczny płyn.Rozcieńczalnik stosowany przede wszystkim do oczyszczania pędzli i narzędzi malarskich użytych do pracy z farbami olejnymi.Dostępny w pojemnościach 150ml, 250ml ,500ml, 1000ml
Olej lniany bielony rafinowany Renesans
Olej lniany bielony rafinowany służy do rozcieńczania farb olejnych. Nadaje im połysk i świetlistość, ma jednak tendencję do żółknięcia z czasem.
Werniks damarowy końcowy matowy Renesans
Werniks damarowy końcowy matowy chroni i nadaje pracy matowe wykończenie. Jest bardzo trwały, przed użyciem należy go bardzo dobrze wymieszać.
Płyn maskujący Mask Renesans
Płyn maskujący do akwareli, pozwalający zachować niepomalowane powierzchnie.
Werniks damarowy satynowy Renesans
Werniks damarowy końcowy satynowy chroni i nadaje pracy półmatowe wykończenie. Jest bardzo trwały, przed użyciem należy go dobrze wymieszać.
Olej terpentynowy Renesans
Olej terpentynowy to mieszanina oleju lnianego i terpentyny balsamicznej. Służy do rozcieńczania farb olejnych - zmniejsza ich gęstość i przyspiesza wysychanie. Nie pozbawia farb połysku, ale ma tendencję do żółknięcia w czasie.
Medium olejne żywiczne Renesans
Medium olejno żywiczne używane jest w malarstwie olejnym do rozcieńczania farb. Zmniejsza ich gęstość, ułatwiając tworzenie laserunków i jednocześnie przyspiesza schnięcie.
Medium olejne żywiczne Blik 150ml
Mieszanina oleju lnianego i żywicy damarowej. Przeznaczone do rozcieńczania farb olejnych,podnosi ich połysk,rozlewność oraz przyspiesza schnięcie. Można mieszać z terpentyną balsamiczną lub olejem lnianym.
Werniks błyszczący Blik 150ml
Zabezpiecza warstwę malarską , chroni przed zanieczyszczeniami oraz nadaje jednolity połysk. Przygotowany z selekcjonowanej żywicy damarowej.Przeznaczony do malarstwa olejnego, akrylowego i tłustej tempery. Stopień efektu połysku można zmienić poprzez mieszanie z werniksem matowym. Nakładać na całkowicie wyschniętą powierzchnie. Produkt odwracalny
Werniks satynowy Blik 150ml
Zabezpiecza warstwę malarską ,chroni przed zanieczyszczeniami oraz nadaje jednolity , półmatowy wygląd powierzchni . Przygotowany z selekcjonowanej żywicy damarowej. Przeznaczony do malarstwa olejnego,akrylowego i tłustej tempery. Nakładać na całkowicie wyschniętą powierzchnie . Produkt łatwo odwracalny.
Medium akrylowe błyszczące 150ml
Medium na bazie nieżółknącej żywicy akrylowej. Rozrzedza konsystencje farb akrylowych ,zwiększa ich połysk oraz transparentność. Można też używać jako końcowy werniks błyszczący.
Sykatywa ciemna Renesans
Sykatywa ciemna przyspiesza wysychanie ciemnych kolorów farb olejnych.
Sykatywa jasna Renesans
Sykatywa jasna przyspiesza wysychanie jasnych kolorów farb olejnych.
Gesso Renesans
Uniwersalny grunt malarski - gesso, w kolorze białym lub czarnym. Dostępny w trzech pojemnościach: 110ml, 500ml i 1200ml.
Medium opóźniające do farb akrylowych Renesans
Medium opóźniające do farb akrylowych - spowalnia proces wysychania farb.
Anacrosina Renesans
Anacrosina to emulsja do czyszczenia starych malowideł. Za pomocą miękkiego pędzla lub tamponu nanosimy płyn na obraz i pozostawiamy do wyschnięcia. Następnie zwilżoną w ciepłej wodzie miękką szmatką przecieramy obraz, usuwając płyn wraz z zabrudzeniami. Anakrosina dostępna jest w dwóch pojemnościach - 100 i 250 ml.
Werniks damarowy z połyskiem w sprayu Renesans
Werniks damarowy z połyskiem w aerozolu do farb olejnych.
Werniks damarowy matowy w sprayu Renesans
Werniks damarowy matowy w aerozolu do farb olejnych.
Werniks damarowy satynowy w sprayu Renesans
Werniks damarowy satynowy w aerozolu do farb olejnych.
Werniks damarowy końcowy z połyskiem Renesans
Werniks damarowy końcowy błyszczący chroni i nadaje pracy mocny połysk. Można go stosować nie tylko do farb olejnych, ale również temper. Sprawia, że barwy wydają się bardziej intensywne i głębokie, a powierzchnia jednolita. Werniks ma tendencję do żółknięcia w czasie.
Medium Veneziano Renesans 125 ml
Wyśmienite medium do malarstwa olejnego. Stosowane także do własnoręcznego przygotowywania farb olejnych. Tradycyjne medium przeznaczone do farb olejnych. Produkowane według starych receptur na bazie wosku pszczelego, terpentyny, olei i żywic. Wygładza i ułatwia pociągnięcia pędzlem, nadaje miękkość przejściom barwnym i konsystencję. Słoik z medium zanurzyć w gorącej wodzie, tak aby stało się bardziej płynne. Dostępne w szklanych słoikach o pojemności 125 ml.
Medium i werniks z połyskiem do akryli Renesans
Medium i werniks wodny z połyskiem do akryli. Zwiększa przyczepność i odporność farb, nakładane jako werniks nadaje pracy połysk.
Medium i werniks satynowy do akryli Renesans
Medium i werniks wodny satynowy do akryli. Zwiększa przyczepność i odporność farb, nakładane jako werniks nadaje pracy satynowe wykończenie.
Medium i werniks matowy do akryli Renesans
Medium i werniks wodny matowy do akryli. Zwiększa przyczepność i odporność farb, nakładane jako werniks nadaje pracy matowe wykończenie.
Eko rozpuszczalnik Renesans
Rozpuszczalnik bez amoniaku, idealny do mycia pędzli. Polecany dla alergików.
Pokost lniany Renesans
Pokost lniany używany jest w malarstwie olejnym jako spoiwo - do przygotowywania farb z czystych pigmentów lub jako powłoka ochronna obrazu. W ikonografii stosowany jako werniks.
Werniks retuszerski Blik 150ml
Idealnie eliminuje różnice w połysku powierzchni malarskiej, pogłębia nasycenie barw, tworzy delikatną warstwę ochronną. Przygotowany z selekcjonowanej żywicy damarowej. Przeznaczony do techniki olejnej. Po całkowitym wyschnięciu obrazu nałożyć werniks końcowy. Produkt łatwo odwracalny.
Terpentyna wenecka Renesans 125 ml
Ogrzana w kąpieli wodnej staje się płynna i można ją z łatwością mieszać z terpentyną lub z olejem. Nadaje delikatność i miękkość przejściom barwnym a farbom olejnym daje wyjątkową konsystencję. Zdecydowanie zwiększa połysk farb oraz ich elastyczność. W przypadku krystalizacji, wystarczy podgrzać w kąpieli wodnej.
Werniks końcowy akrylowy Renesans
Uniwersalny werniks wykończeniowy do prac malowanych farbami olejnymi.
Olej lniany Koh-I-Noor 100ml
Wysokiej jakości olej lniany służy do rozcieńczania i mieszania farb olejnych. Nadaje połysk i świetlistość. Może spowalniać czas schnięcia farb.
Media artystyczne to produkty, które pełnią różnorodne funkcje. Jednak najczęściej ich zadaniem jest zmiana właściwości farb, by nadać pracy nowego efektu lub ją zabezpieczyć.
Werniksy
Jednym z najpopularniejszych mediów, bowiem używanym w różnych technikach malarskich, takich jak oleje, akryle, tempery, jest werniks. Powstaje on na bazie żywicy i jego podstawowa funkcja polega na zabezpieczeniu obrazu przed wpływem czynników zewnętrznych. Ponadto nadaje efekt jednolitości powierzchni, a także pogłębienia koloru. W zależności od rodzaju wybranego werniksu, można otrzymać wykończenie błyszczące, matowe czy pośrednie (przy użyciu werniksu satynowego).
Warto zaznaczyć, że to medium, również w zależności od rodzaju, bywa stosowane na różnych etapach powstawania pracy. Wyżej opisany werniks końcowy, stosuje się - jak sama nazwa podpowiada - na samym końcu, jakiś czas po skończeniu obrazu. Werniks retuszerski natomiast można stosować podczas malowania.
Media olejne
Do tworzenia techniką oleją wykorzystuje się wiele mediów, które są potrzebne ze względu na specyfikę tego rodzaju farb. Ponieważ w składzie występuje olej, nie można ich rozcieńczać wodą, ani stosować żadnych specyfików wodnych. Dlatego potrzebne są produkty na bazie oleju, takie jak olej lniany, terpentynowy, sama terpentyna - zwykła lub wenecka, medium olejne żywiczne, medium Veneziano, pokost lniany... Ze względu na długi czas schnięcia przydatna okazuje się również sykatywa (jasna lub ciemna w zależności od koloru farby), która go skraca.
Akryle
O ile używając farb olejnych, czas schnięcia potrafi być naprawdę długi, o tyle w przypadku akrylowych jest odwrotnie, dlatego zdarza się, że potrzeba zastosować medium opóźniające do farb akrylowych. Przy tej technice pomocne może być medium akrylowe rozrzedzające konsystencję farb, a zarazem nadające połysku i transparentności.
Inne
Posiadamy w ofercie również innego rodzaju preparaty, takie jak płyn maskujący do akwareli, rozpuszczalniki i inne produkty do czyszczenia pędzli, grunty malarskie, emulsje do czyszczenia starych malowideł, fiksatywy do utrwalania prac wykonanych technikami suchymi podatnymi na ścieranie.
Wiele naszych produktów jest dostępnych w różnych pojemnościach i postaciach. Zdajemy sobie sprawę, że niektórzy lubią pracować z mediami w tradycyjnej płynnej formie, a inni - z mediami w sprayu. Zależy nam bowiem na tym, żeby klienci, niezależnie od tego, czy są malarzami-hobbystami, czy też profesjonalistami, mieli możliwość wyboru potrzebnych produktów odznaczających się wysoką jakością.